22. apr Ülejõe küla elanikud käisid Viljandimaa ringsõidul sass

Evelin Esajas

17-18 aprillil toimus Rae valla külade elanikele koos külavanematega bussireis Viljandimaale. Reisi eesmärgiks oli tutvuda seal piirkonnas asuvate külade ja alevike tegemiste-toimetustega ning elanike ühistegevusega. Põhiliseks reisi piirkonnaks Viljandimaal jäi Karksi vald.
Teiste Rae valla külade seas olid bussireisil esindatud ka meie Ülejõe küla. Reisil osalesid Ülejõe külavanem Aleksander(Sass) Torjus ja küla elanikud Evelyn Esajas ning Ülle Rannaste.
Esimeseks külastuspaigaks oli Prandi ja Prandi allikate kaitseala. Seal tutvusime elanike ühistegevusega ning ühistegevuse võimalustega. Sealt suundusime edasi Karksi poole. Karksis külastasime Karksi-Nuia turismiinfopunkti, kus parajasti oli käimas käsitöönäitus ning tutvustati meile kogu maja. Külastasime Karksis asuvat Seegi Puukooli, sõitsime mööda Karksis asuvast lennuväljast ning tutvusime alevikuga.
Suundusime Karksi-Nuia ürgorgu, kus asub Karksi ordulinnus ning Peetri kirik, millel on viltune kirikutorn ning imeline vaade ürgorgu. Meie reis viis meid Karksi rahvamajja ning Karksi vallas asuvasse August Kitzbergi tubamuuseumisse, kus saime kuulda mulgi keeles esitatud mulkide kombeid ning traditsioone ning tutvusime A.Kitzbergi möödunud elu-oluga Karksis.
Ööbisime kauni Viljandimaa loodusega ümbritsetud Kopra talus, kus ootas meid pererahva kena vatuvõtt ning pakuti maitsvat õhtu-ning hommikusööki.
Järgmisel päeval külastasime Tuhalaane külamaja ning tutvusime sealsete inimeste traditsioonide ja ühistegemistega. Sealt edasi suundusime Läti piiri äärde Lilli küla poole, kus külastasime Lilli külamaja ning raamatukogu. Tagasiteel külastasime veel Viiratsi vallas asuvat Uusna külamaja ning tutvusime nende elanike ühistegemistega. Sõitsime mööda viinaköögist ning suundusime kodu poole. Imaveres külastasime Sassi talu, kus asub Jaanalinnu kasvatus ning pakuti lõunaeineks meile Jaanalinnu munast valmistatud omletti. Enamusele oli see maitseelamus esmakordne. Sassi talu peremees tutvustas Jaanalinnu kasvatust ja elu-olu, mis oli heaks lõpetuseks meie reisile.
Tagasiteel olid reisijad veidi väsinud, aga väga rahulolevad ning positiivsed. Kõik ringreisil osalejad tulid tagasi ning keegi maha ei jäänud. Saime reisilt palju motivatsiooni ka oma külas veelgi aktiivsemalt ühistegevust arendada.
Eestis on palju selliseid paiku, kus elavad inimesed oma küla tegemistele ihu ja hingega kaasa ning tänu neile Eesti külad veel elavadki. Meie saime sellel ringsõidul Viljandimaa külade
tegemiste ning teadmiste osalisteks, mis oli harivaks ja motiveerivaks ka Ülejõe külas neid rakendada.